آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
استان ها
۳۱

در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گسترش صنعت گردشگری

یزد و جاکارتا خواهرخوانده شدند

یزد- خبرنگار دنیای اقتصاد– تفاهم نامه نمادین خواهرخواندگی شهرهای یزد و جاکارتا میان شهردار یزد و رایزن اقتصادی کشور اندونزی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ما، این تفاهم نامه در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گسترش بستر صنعت گردشگری که در شهر یزد برگزار شد به امضای طرفین رسید.

در ابتدای این مراسم، میروکیلی، شهردار یزد ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری این شهر گفت: ایران از لحاظ جاذبه های طبیعت گردشگری رتبه پنجم و از لحاظ جاذبه های تاریخی نیز رتبه دهم را در دنیا دارد.

وی در عین حال در مورد رتبه جذب گردشگر افزود: با این حال نودویکم، رتبه ای است که در حال حاضر از لحاظ جذب گردشگر نصیب کشورمان شده است. همچنین از جهت میزان درآمدهای حاصل از گردشگری نیز کشورمان در جایگاه نودوششم جهان قرار دارد. میروکیلی سهم سالانه کشورمان را از 800میلیون گردشگر دنیا، تنها دوهزاردرصد عنوان کرد و گفت: تبلیغات مسمومی که علیه کشورمان انجام می شود از یک سو و ضعف های تبلیغاتی و فرهنگ سازی داخلی از جمله دلایل مهم پایین بودن گردشگر در ایران است. وی در خصوص راهکارهای توسعه صنعت گردشگری نیز گفت: تلاش برای ایجاد احساس امنیت بیشتر گردشگران، ایجاد تسهیلات حمل و نقل، برگزاری همایش های بین المللی داخلی و خارجی، انتشار کتاب های آموزشی و... از جمله راهکارهای اولیه و کاربردی برای توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود.

در ادامه عشرت شایق، مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر عزم ملی برای توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: نباید متولیان امر نگاه عمرانی به سازمان میراث فرهنگی داشته باشند، چراکه طرح های در دست اجرای این سازمان همانند سایر طرح های عمرانی کشور نیستند و از بار فرهنگی برخوردارند.