آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
استان ها
۳۱

افتتاح 165 طرح مخابراتی در خوزستان به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

اهواز– خبرنگار دنیای اقتصاد: در آستانه سی امین سالگرد با شکوه انقلاب اسلامی، 165 طرح مخابراتی با اعتبار 190میلیارد ریال در استان خوزستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان خوزستان در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: با افتتاح این طرح ها با اعتبار 190میلیارد ریال گامی موثر در صنعت ارتباطی خوزستان برداشته شد.

قنبریان این طرح ها را شامل سایت GSM روستایی، افزایش تعداد مشترکان تلفن های ثابت، مراکز سوئیچ، دفاترICT روستایی، دفاتر مخابرات روستایی و سایت های BTS عنوان کرد.

وی در عین حال مهم ترین طرح افتتاحی را سوئیچ متمرکز GSM بدون سیم روستایی با ظرفیت 270هزار شماره برای پوشش ارتباطی 800 روستا به منظور استفاده همزمان از تلفن، سیستم های دیتا و اینترنت پر سرعت دانست و گفت: در تلاش هستیم این رقم را به یک هزار روستا افزایش دهیم.

قنبریان همچنین با اشاره به اینکه ارتباط رسانی به روستاها در سال 57 تنها با سه روستا امکان پذیر بود، گفت: در سال 87 با ارائه زیرساخت های مناسبی چون افتتاح مسیرهای فیبر نوری، نصب انواع و اقسام سایت های مخابراتی و استفاده از تکنولوژی های مدرن توانسته ایم با دوهزار و 946 روستا ارتباط برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان در ادامه با اشاره به عملکرد 30 ساله این شرکت افزود: تعداد مشترکان تلفن ثابت خوزستان از 60هزار و750 مشترک به 967هزار و 252 مشترک در سال 87 و همچنین تعداد مشترکان تلفن همراه از صفر به یک میلیون و 800 مشترک در سال 87 رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از مهم ترین شاخص ها برای توسعه یک کشور در نظر گرفتن زیر ساخت های ارتباطی آن کشور است، در خصوص عملکرد موفق 30 ساله وزارت ارتباطات گفت: تعداد مشترکان تلفن در سال 87 رشد 45 برابری را نسبت به سال 57 نشان می دهد.

تقی پور افزود: طی سه سال اخیر تعداد 20میلیون و 700هزار تلفن به تعداد تلفن همراه اول و 11هزار نفر نیز به اپراتور دوم اضافه شده است. وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد مرسولات پستی از یک میلیارد و 423میلیون در سال 81 به دومیلیارد و 842میلیون در سال 87 رسیده است.