آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
استان ها
۳۱

همزمان با بزرگداشت دهه فجر 30 طرح ملی در مازندران افتتاح می شود

ساری – خبرنگاردنیای اقتصاد: همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 30 طرح شاخص ملی با اعتباری معادل 100 میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح خواهد شد.

سید محمد کریمی، استاندار مازندران در نشست صمیمی با خبرنگاران که در مجتمع آموزشی بانک کشاورزی شهرستان بابلسر برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود: 80 میلیارد تومان از اعتبارات فوق توسط سرمایه گذاری دولت و مابقی از محل اعطای تسهیلات یارانه دار به بخش خصوصی بوده است.

کریمی با بیان اینکه شش محور استراتژیک توسعه ای استان بر اساس آمایش سرزمین و سند چشم انداز استان تدوین شده است، از ایجاد منطقه ویژه انرژی و شهر شیمی از مصوبات سفر دوم دولت به استان خبر داد و اذعان کرد: این شهر برای کارخانجات پایین دستی پتروشیمی که مواد اولیه آن نیز در کشور موجود است ساخته می شود.

وی در ادامه با اشاره به میزان بارندگی سالانه 700 الی 1200 میلی متر در مازندران، خواستار استفاده صحیح و اصولی از این برکات شد و گفت: در دور دوم سفر هیات دولت به استان مبلغ 400 میلیارد تومان برای ساماندهی آب بندان های استان اختصاص یافت.

استاندار مازندران در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره وضعیت ساخت پالایشگاه، ایجاد صنایع مادر و مشکل زباله استان اظهار کرد: ساخت پالایشگاه از مصوبات هیات دولت است و باید انجام شود و محیط زیست نیز راهکارهای زیست محیطی برای ساخت ارائه دهد.

وی در خصوص ایجاد صنایع مادر در استان گفت: در حال حاضر به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها برای ایجاد صنایع مادر در استان شرایط فراهم نیست و با توجه به قطب کشاورزی بودن مازندران، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در اولویت کاری قرار دارد.

کریمی با اشاره به مشکلات زباله استان نیز گفت: هم اکنون کار ساخت هشت سایت کارخانه کمپوست در دست اجرا است که یکی از آنان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.