آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۵

معاون استاندار آذربایجان غربی: برای رسیدن به اهداف بهره وری مشکل ساختاری و مقرراتی داریم

ارومیه-خبرنگاررسالت:

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان گفت: برای رسیدن به اهداف بهره وری در کشور بدنه های دولت و مراکز تولیدی مشکلی ندارند و برخی ساختار و قوانین موجود در این زمینه در کشور مشکل دارند که اجازه عملیاتی شدن طرح های بهره وری را نمی دهند.

حبیب ارجمندزاده خواستار تدوین قوانین کار برای افزایش بهره وری در کشور و اجرای آن به صورت آزمایشی در برخی استان ها شد.

حجت الاسلام ارجمندی، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانیت نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و توجه ویژه به بهره وری در دین مبین اسلام گفت: در احادیث و برخی از آیات قرآن مجید بر لزوم توجه به استفاده از تمام ظرفیت ها و بهره وری تاکید شده است.

وی در ادامه توجه ویژه دین مبین اسلام به انسان و قابلیت های آن افزود: قابلیت های انسان ریشه اصلی پیشرفت ها و دستاوردهای جامعه اسلامی هستند و برای ایجاد تغییر در جامعه روی انسان و قابلیت های آن سرمایه گذاری شود.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت های بهره وری در استان در برنامه چهارم توسعه گفت: اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره وری، شناسایی، مستندسازی و اصلاح فرایندها جهت ارتقای بهره وری در سیستم اداری و فعال سازی کمیته های بهره وری در سطح دستگاه های اجرایی استان را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی است.

علیرضا حاتمی زاده افزود: در راستای بهره وری 36 فرایند به عنوان فرآیندهای عمومی یکسان سازی و یک هزار و 160 فرآیند اختصاصی شناسایی و مستندسازی و 105 فرآیند اختصاصی در دستگاه های اجرایی استان اصلاح شده است.