آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۵

تجلیل از کانون های فرهنگی مساجد اصفهان

اصفهان-خبرنگاررسالت:

طی مراسمی از ائمه جماعات، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه ها،مسئولین کانون های فرهنگی و خادمین نمونه مساجد اصفهان تجلیل شد.

در این مراسم که به همت روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان وشورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان برگزار شد، آیت الله طباطبایی مساجد را محل و پایگاهی بی نظیر جهت حل ورفع و رسیدگی به کلیه امور مسلمین دانست و گفت: هیئت امنا، بسیج و نمازگزاران یک مسجد ضمن تعامل و شناسایی مردم محل باید به کمک بقیه اعضای محل اقدام به رفع مشکلات و تامین نیاز نیازمندان محل کنند.

وی با اشاره به سفارش و خواست اسلام وهمچنین اقدام مثبت بعضی مساجد دراین زمینه افزود: مسجد وامام جماعت مختص به زمان و کار خاصی نیستند و رونق مسجد نیز به نماز جماعت آن نیست، بلکه به فعالیت و خدمت رسانی مادی ومعنوی به مردم است و باید مردم با کمک امام جماعت مسجد در حل مشکلات مردم کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان گفت: از صدر اسلام نیز مساجد برای مسلمین محور بوده و کلامسجد کانون خدمتگزاری به مردم اعم از معنوی و مادی است.

امام جمعه اصفهان همچنین به وجود 700 مسجد درسطح شهر اصفهان اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد تا تشکیل شورای امر به معروف ونهی از منکر مساجد و فعالیت های مشابه بتواند مسیر و گامی مناسب جهت محور شدن مساجد درمحلات وبهبود فعالیت های فرهنگی دیگر شود.

در پایان از 15 نفر ائمه جماعات نمونه، هیئت امنا نمونه، فرماندهان پایگاه های نمونه، مسئولین کانون های فرهنگی نمونه و خادمین نمونه مساجد اصفهان تجلیل و هدایایی اهدا شد.