آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۱

کارشناس اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان: 90 درصد جمعیت روستایی خوزستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند

اهواز-خبرنگاررسالت:

جمعیت روستایی بهره مند از آب پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی 6 درصد و همین جمعیت تا پایان شهریور ماه سال جاری به بیش از 90 درصد رسیده است.

دانیال احمدی کارشناس اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام مطلب فوق گفت: بی شک یکی از نمادهای بارز رفع محرومیت چهره روستاها، آب رسانی به آنهاست.

وی گفت: روستاهای این استان در پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی درمحرومیت کاملی به سر می بردند به گونه ای که در سالهای دوران ستمشاهی تنها 6 درصد از روستاهای استان از نعمت آب بهرمند بودند.

احمدی افزود: اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آبرسانی به روستاهای کشور سرلوحه کار دولتمردان قرار گرفت ودر حال حاضر بیش از 90 درصد روستاهای خوزستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی گفت: قبل از انقلاب 258 روستا برخوردار از آب بودند که در حال حاضر2379 روستا از نعمت آب برخوردارند و همین آمار نشان می دهد که قبل از انقلاب 9770 خانوار از این آمار را شامل می شوند در حال حاضر 220057 خانوار و همین طور جمعیت آبدار روستایی در قبل از انقلاب 56938 نفر و در حال حاضر 1199604 نفر را شامل می شوند.