آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۱

رئیس سازمان آموزش و پروش استان اردبیل: معلمان اردبیل 32 طرح پژوهشی ارائه کردند

ردبیل-خبرنگاررسالت:

رئیس سازمان آموزش و پروش استان اردبیل گفت: معلمان نواحی و مناطق استان اردبیل تا کنون 32 طرح پژوهشی و علمی را به صورت کشوری ارائه دادند.

ژیلافیروزی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نیر اظهار داشت: هم اکنون 121 آموزشگاه علمی آزاد در سطح استان اردبیل فعال است که این تعداد زمینه اشتغال یک هزار و 603 نفر را فراهم کرده است.

وی به وجود دو مرکز استعدادهای درخشان در سطح استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان مستعد استان دو مدال نقره و یک برنز در المپیادهای شیمی و فیزیک را کسب کردند.

فیروزی خاطرنشان کرد: 80 درصد خروجی این مراکز تا کنون جذب مراکز دانشگاهی و علمی شده اند که توسعه این مراکز از اولویت های این سازمان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در کنار فعال نمودن پژوهشکده های دانش آموزی در سطح استان، امسال هشت اختراع دانش آموزی و هفت اختراع از فرهنگیان استان اردبیل در سطح ملی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول 6 سال گذشته هفت نفر از دانش آموزان با حضور موفق در المپیاد های علمی کشور موفق به کسب مدال های رنگین شده و برای استان اردبیل افتخار کسب کرده اند.

فیروزی در ادامه به توسعه کمی و کیفی مراکز تربیت معلم به عنوان سیاست اصلی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش و دایر کردن رشته های جدید در مراکز تربیت معلم از سال آینده مرکز تربیت معلم آزادگان نیر و بنت الهدی اردبیل تقویت خواهد شد.

وی ساخت سالن ورزشی، نمازخانه و نیز امکانات رفاهی را از اولویت های این سازمان در تجهیز بهتر و شایسته مرکز تربیت معلم نیر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت مسئولان استان و کشور از سال آینده با جذب اعتبارات مناسب توسعه این فضاها را در مرکز تربیت معلم شاهد خواهیم بود.

فیروزی در پایان گفت: با توجه به بالابودن سرانه فضای ورزشی در نیر به طور موقت سالن ورزشی این شهرستان برای فعالیت های ورزشی دانشجویان مرکز تربیت معلم آزادگان نیر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.