آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۱

نماینده ولی فقیه در استان گیلان: حفظ منابع طبیعی در گیلان جنبه حیاتی دارد

رشت- خبرنگار رسالت:

آیت الله زین العابدین قربانی در جمع مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: شما نمایندگان ولی امر مسلمین و امانت داران انفال الهی هستید و درود بر شهید پیروی که در راه عمل به دستورات دین جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: هویت انسانی و اسلامی ما از حضرت محمد (ص) و خاندان پاک آن حضرت نشات گرفته است و مسلمانان واقعی باید با اعمال خود اسلام، دینداری، صداقت و امانتداری را ترویج کنند.

وی افزود: اسلام با جمع آوری مال از راه رشوه و نامشروع مخالف است و اگر شهید پیروی حرف قاتلان خود را گوش می داد به مادیات می رسید و او با رد این مسئله جان خود را در راه عمل به دستورات دین، در طبق اخلاص گذاشت.

آیت الله قربانی تاکید کرد: مسئله حفظ منابع طبیعی در منطقه ما جنبه حیاتی دارد و این جنگل ها هستند که به گیلان حیات داده اند و باید با استفاده درست از آبخیزداری اراضی خود را از خشکسالی نجات دهیم و از آن استفاده بهینه کنیم.

وی خطاب به مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: نباید در زمان مسئولیت شما جنگل ها را تاراج کرده و یا آن را به آتش بکشند و یا با استفاده از سندهای جعلی از زمین ها استفاده نادرست کنند و ما باید مراقب این سرمایه های عظیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت با اشاره به کاهش 45 درصدی آب سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطر نشان کرد: شما باید با لایروبی استخرها، حفاظت از آنها و استفاده بهینه از آبخیزها به رفع مشکل خشکسالی کمک کنید.