آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۱

امکان پرواز شبانه در فرودگاه اردبیل مهیا شد

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: خوشبختانه با نصب دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری و پیگیری بخش مراقبت و کنترل پرواز، امکان پرواز شبانه در فرودگاه اردبیل مهیا شد.

فتاح رضوانی در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون فرودگاه اردبیل با تمام امکانات و تجهیزات مدرن خود آماده هرگونه پرواز در طول 24 ساعت شبانه رزوی است و ما مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان اینکه فرودگاه اردبیل از نظر فرودگاه های همسطح خود جزء فرودگاه های شاخص و رده اول کشور است تصریح کرد: در حال حاضر کلیه دستگاه ها و تجهیزات کمک ناوبری نظیر WOR، ILS، DME، NDB در این فرودگاه راه اندازی شده است و با توجه به راه اندازی باند متقاطع امکان هرگونه پرواز در این فرودگاه مهیاست.

رضوانی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی باند دوم 5/6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و به زودی با نصب سیستم روشنایی با صرف هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان شاهد راه اندازی کامل این باند خواهیم بود. مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل تجهیز و تامین امکانات پشتیبانی، ایمنی، مخابراتی و هواشناسی را دیگر بخش های فعال فرودگاه اردبیل عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این بخش ها ایمنی و امنیت پروازها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به جرات می توان گفت: فرودگاه اردبیل جزء پیشروترین فرودگاه ها در سطح خود است. وی انجام 26 پرواز هفتگی را در فرودگاه اردبیل یک موفقیت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه در نیمه اول امسال بیش از یک هزار 135 پرواز داخلی و خارجی به این فرودگاه انجام شده است.

رضوانی پروازهای مستقیم حج و تلاش برای راه اندای پروازهای مستقیم اردبیل به عتبات عالیات و سوریه را از برنامه های اجرایی فرودگاه اردبیل عنوان کرد و افزود: به دنبال انجام پروازهای مستقیم حج و استقبال اهالی شاهد راه اندازی پرواز مستقیم اردبیل - مشهد بودیم و در صورت همکاری شرکت های هواپیمایی سال آینده امیدواریم پرواز اردبیل به عتبارت عالیات فراهم شود.