آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان اردبیل: شهرک تخصصی آب نیر تا خرداد 88 به بهره برداری می رسد

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: شهرک تخصصی آب نیر به عنوان بیست و چهارمین شهرک تخصصی کشور تا خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

علی خداپناهلو در بازدید از ناحیه صنعتی نیراظهار داشت: هم اکنون تمام زیرساخت های مربوط به راه اندازی واحدهای تولیدی در این شهرک مهیا شده و خط انتقال آب به طول 17 کیلومتر از چشمه گورگور به این شهرک انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این شهرک پنج قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است، خاطرنشان کرد: نامساعد بودن شرایط جوی و برودت هوا عملیات احداث واحدها در این شهرک را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم با مساعد شدن هوا توسعه آن سرعت بیشتری بگیرد.

خداپناهلو علت راه اندازی این شهرک در نیر را شرایط مناسب منطقه در برخورداری از آب های معدنی و هم جواری با دامنه سبلان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به طراحی ها و امکان سنجی های صورت گرفته، این شهرک از موفقت ترین شهرک های تخصصی در سطح کشور باشد.

وی در خصوص خط انتقال برق به این شهرک نیز گفت: عملیات خط انتقال شبکه برق به این شهرک با 500 میلیون تومان اعتبار آغاز شده که تا پایان سال بهره برداری از آن شروع خواهد شد.

خداپناهلو در مورد ناحیه صنعتی نیر هم اظهار داشت: برای توسعه این ناحیه و تبدیل آن به شهرک 12 هکتار زمین از سوی مسئولان شهرستان تملک شده و کار راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در این ناحیه به سرعت در حال اجراست.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان اردبیل رسالت این شرکت را آماده سازی زمین و مهیا کردن زیرساخت ها و واگذاری آن به صاحبان صنایع عنوان کرد و گفت: با واگذاری کامل این ناحیه صنعتی به شرکت شهرک های استان، کارهای زیربنایی نظیر گازرسانی و احداث تصفیه خانه فاضلاب در این مجموعه آغاز خواهد شد.