آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۲

نماینده فائو در ایران؛ پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی ایران وجود دارد

قزوین- خبرنگار رسالت:

نماینده فائو در ایران گفت: پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی ایران برای توسعه وجود دارد. شاهد نجم در جلسه مشترک با معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار قزوین افزود: کشور ایران به دلیل موقعیت مناسب آب و هوایی شرایط مناسبی را برای کشت انواع محصولات کشاورزی دارد.

وی اظهار داشت: در یک برنامه پنجساله با همکاری فائو می توان به رشد و توسعه در بخش کشاورزی رسید.

مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون هم در این جلسه گفت: بین ایران و این شورا همکاری خوبی در جهت توسعه طرح های کشاورزی بویژه کشت زیتون وجود دارد.

دکتر ازبیطیری به پتانسیل های ایران در کشت زیتون اشاره کرد و افزود: کشور ایران دارای 13 هزار هکتار باغ زیتون است که پتانسیل افزایش تا یک میلیون هکتار را دارد و مسئولین باید از این ظرفیت ها استفاده کنند.

مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون گفت: در راستای همکاری های انجام شده یک دوره آموزشی با عنوان هرس درخت زیتون با حضور برجسته ترین کارشناسان هرس جهان برگزار خواهد شد.

وی گسترش همکاری، تبادل اطلاعات و فراهم کردن روابط لازم برای اجرای بازدید کارشناسان از طرح های زیتون کاری در کشور اسپانیا و پذیرش بخش خصوصی به عضویت این شورا را از جمله برنامه های شورای بین المللی زیتون برای همکاری بیشتر عنوان کرد.

استاندار قزوین نیز در این جلسه با بیان موقعیت جغرافیایی و تاریخی استان قزوین گفت: این استان با پیشینه تاریخی و تمدن کهن یکی از استان های پیشرو در عرصه هنر و ادب است.

سیدعلی اکبر طاهایی افزود: با همکاری جهانی شورای زیتون و کسب تجربه کشورهای موفق می توان در جهت توسعه زیتون کاری در استان قزوین اقدام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجارب کارشناسان و تبادل اطلاعات، بخش کشاورزی رشد و توسعه بهتری پیداکند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از طرح های موفق باغداری در استان قزوین گفت: این استان از جمله استان هایی است که در زمینه توسعه باغ در اراضی شیبدار پیشرو است.

دکتر محمد جهانسوز افزود: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی توسعه همکاری با مجامع بین المللی در بخش کشاورزی برای توسعه این بخش است.