آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
ایران زمین
۲۳

بلندترین سد دنیا در لرستان ساخته می شود

خرم آباد- خبرنگار«ایران»: استاندار لرستان از ساخت بلندترین سد دنیا به ارتفاع 315 متر در شمال این استان بر روی رودخانه بختیاری خبر داد.

سید حسین صابری در جمع خبرنگاران اعزامی به لرستان افزود: سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی جهان در لرستان ساخته می شود، ظرفیت نگهداری 4 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی با اشاره به این که سالانه 13‎/5 میلیارد متر مکعب بارش در استان لرستان وجود دارد، گفت: متاسفانه تنها 25 درصد کشاورزی این استان آبی و بقیه به صورت دیم کاشته می شود.

استاندار لرستان با اشاره به این که نرخ بیکاری در این استان 17‎/5 درصد است، افزود: در سه ساله اخیر بیش از 23 هزار طرح کوچک و زودبازده در لرستان ارائه شده که با 2 هزار میلیارد تومان ارزیابی کارشناسی برخی از طرح ها به مرحله عمل رسیده است.

صابری همچنین در مورد مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی دولت گفت: حدود 92 درصد مصوبات سفر اول شامل 167 مصوبه اجرا شده و یا در حال اجراست. همچنین از 91 درصد مصوبه های اجرا شده حدود 61 درصد به طور کامل به بهره برداری رسیده و 28 درصد در حال اجرا و 8 درصد از مصوبه ها نیز زمینه اجرا پیدا نکرده و مانده است. وی همچنین در مورد سفر دوم هیات دولت به این استان گفت: در 6 ماه گذشته 4کارگروه برای اجرای مصوبات هیات دولت تعیین شده است. به گفته وی از مجموع 233 مصوبه بیش از 79مصوبه عملیاتی شده است.