آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
ایران زمین
۲۳

جابه جایی دو روستا در مازندران

ساری- خبرنگار«ایران»: به دلیل خسارات طبیعی ناشی از حوادث طبیعی، دو روستا در مازندران جابه جا می شوند.

حبیب الله رمضان زاده مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه مازندران با اشاره به جابه جایی دو روستای استان به دلیل خسارات طبیعی ناشی از حوادث طبیعی اظهار داشت: بخش اعظم روستای منجیر از توابع شهرستان نوشهر بخش کجور، به دلیل قرار گرفتن در بین دو دامنه و ریزش سنگ، رانش و ریزش کوه خسارت سنگینی به دنبال داشته است. وی افزود: بر اثر بروز این حادثه طبیعی تاکنون 30 واحد مسکونی این روستا تخریب شده است. رمضان زاده تصریح کرد: با کمک بنیاد مسکن مازندران بعد از مطالعه و تعیین مکان مناسب، جانمایی محل جدید این روستا مشخص می شود.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه استان مازندران با اشاره به مراحل جابه جایی روستای زرین آباد ساری خاطر نشان کرد: برای تثبیت و جابه جایی این روستا، 4 هزار مترمربع زمین از منابع طبیعی به روستاییان در محل جدید تحویل شده است. وی با اشاره به اینکه برای این روستا تاکنون 120 میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: 3 هزار و 500 متر مربع زمین دیگر نیز در همان منطقه در حال آماده سازی برای واگذاری است که بزودی برای ساخت اماکن مسکونی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه مازندران گفت: پنج دستگاه خودرو مجهز به امکانات و تجهیزات حوادث و آتش نشانی برای استفاده نیروهای امدادی در مواقع بحران و تهدیدات طبیعی از سوی وزارت کشور تحویل استانداری مازندران شده است. برای تهیه این امکانات 240 میلیون تومان از سوی وزارت کشور به صورت بلاعوض پرداخت شده است.