آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
بازرگانی
۵

کوتاه و گویا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمایندگان 57 کشور اسلامی به منظور برگزاری دومین کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی و سومین کنفرانس خصوصی سازی و سرمایه گذاری کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در کیش گرد هم می آیند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیش بینی کرد که در این دو کنفرانس بین المللی بیش از 500سرمایه گذار داخلی و خارجی حضور داشته باشند.

نایب رییس انجمن برنج ایران از کاهش 50 درصدی قیمت برنج خبرداد و گفت: قیمت برنج طارم محلی که پارسال در مازندران 4 هزار تومان خرید و فروش می شد، امسال 2 هزار تومان و حتی کمتر از آن داد و ستد می شود و از 450 هزار تن برنج طارم تولید شده در مازندران 65 هزار تن آن در شالی کوبی ها و انبارهای کشاورزان هنوز باقی مانده است.

همایش یک روزه ای تحت عنوان «معرفی صندوق ضمانت صادرات ایران» با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و جمعی از تجار و صادرکنندگان استان کرمانشاه، در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد. مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور، همچنین به مزایای بازار عراق و خدماتی که این صندوق به صادرکنندگان کالابه این کشور ارائه می دهد، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ریسک در این بازار بالااست این صندوق در پی ایجاد شرایط بهتر و تامین امنیت مالی صادرکنندگان است. در این مراسم کیوان کاشفی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمانشاه با اعلام اینکه در سال 1387 حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات به کشور عراق داشته ایم، اظهار کرد: 60 درصد این صادرات از طریق بازارچه ها و گمرکات استان کرمانشاه صورت پذیرفته که نیمی از آن محصولات خود استان بوده است.

حجم سرمایه گذاری های چین در امیرنشین شارجه امارات متحده عربی طی سال های 2007 و 2008 میلادی بیش از 37 درصد افزایش یافت. ارزش کل سرمایه گذاری های چین در شارجه از مرز 30میلیارد یوآن چینی گذشت. همچنین ارزش مبادلات تجاری چین و شارجه در سال 2008 بیش از 70درصد در مقایسه با سال 2007 رشد کرد.

معاون وزیر بازرگانی گفت: درخواست دامداران برای افزایش تعرفه شیر خشک در کمیسیون ماده یک بررسی شود.

محمد صادق مفتح در پاسخ به این سوال که آیا به مطالبات دامداران متحصن پاسخ داده اید یا خیر؟ گفت: نمی دانم، من صحبتی با متحصنین نداشته ام و تاکنون جلسه ای هم نداشته ام.