آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
اولین ها
۱۷

پیش بینی 88 «فاراک» اعلام شد

گروه بورس – شرکت ماشین سازی اراک پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 88، به طور خالص مبلغ 74ریال اعلام کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، پیش بینی فروش و درآمد ارائه خدمات سال 88 شرکت «فاراک» در مقایسه با پیش بینی سال قبل 13درصد افزایش نشان می دهد، که شرکت دلیل این رشد را افزایش مقدار و ترکیب فروش اعلام کرده است.

همچنین سود ناخالص شرکت با 12درصد افزایش نسبت به سال قبل، رقم 204میلیارد ریال پیش بینی شده است. گفتنی است دلیل این تغییر، افزایش فروش و بهای تمام شده درنظر گرفته شده است.

این درحالی است که به علت افزایش فروش، بهای تمام شده و سایر درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی شرکت نیز به میزان دو درصد رشد یافته است و به رقم 102میلیاردو 300میلیون ریال رسیده است.

همچنین درآمد حاصل از سرمایه گذاری های ماشین سازی اراک که برای سال 87معادل صفر بود، امسال با محاسبه افزایش سود ناشی از سرمایه گذاری در سایر شرکت ها از سوی این شرکت به مبلغ 26میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت در سال 88 همچون سال قبل از پرداخت مالیات معاف است.

همچنین شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه در سال جاری درنظر نگرفته است.

پرتفوی ماشین سازی اراک شامل شرکت غیربورسی «وست سان ترید»، «مهندسی و ساختمان ماشین سازی اراک» و موسسه غیرتجاری «فرهنگی ورزشی صنایع اراک» است، که در هر کدام به ترتیب به میزان 100درصد، 100درصد و 10درصد سرمایه گذاری کرده است