آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
اولین ها
۱۷

«وتوسم» از واگذاری ها زیان کرد

گروه بورس – سرمایه گذاری توسعه ملی ماه گذشته از واگذاری سهام مبلغ یک میلیاردو 428میلیون ریال زیان کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وتوسم» بیشترین زیان ماه گذشته را از واگذاری سهام مواد اولیه داروپخش به مبلغ دومیلیارد و 92میلیون ریال داشته است. این درحالی است که «وتوسم» از واگذاری مبلغ 8میلیاردو 637میلیون ریال از سهام ایران ترانسفو توانست مبلغ 789میلیون ریال سود کسب کند.

از سوی دیگر سرمایه گذاری توسعه ملی ماه گذشته برای تحصیل سهام 11 شرکت بورسی مبلغ 4میلیاردو 297میلیون ریال پرداخت کرد. همچنین «وتوسم» با 913میلیون ریال بهای تمام شده، 22/15 سهام صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاران را تحصیل کرد. به این ترتیب درصد مالکیت «وتوسم» در این صندوق به 87/51درصد رسید.

صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری توسعه ملی در اسفندماه شامل 15درصد فرآورده های غذایی، 18درصد محصولات شیمیایی، 5درصد لاستیک و پلاستیک، 12درصد کانی غیرفلزی، 8درصد انبوه سازی املاک، 8درصد چند رشته ای صنعتی، 9درصد پیمانکاری صنعتی، 5درصد فرآورده های نفتی و 21درصد سایر موارد بود.

«وتوسم» ماه گذشته سهام 52شرکت را در پرتفوی خود داشت که ارزش بازار پایان دوره آن مبلغ یک هزارو 964میلیاردو 544میلیون ریال برآورد شده است.

به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره «وتوسم» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن کاهش 46درصدی را تجربه کرده است. براین اساس ارزش خالص دارایی های «وتوسم» با درنظر گرفتن ارزش بازار شرکت های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت مبلغ 812ریال اعلام شده است.