آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
سلامت
۵

مادران باردار مقابل نور آفتاب قرار بگیرند

گروه سلامت: زنانی که در سه ماهه آخر دوره بارداری خود در معرض نور خورشید قرار می گیرند ممکن است دارای کودکانی با استخون های درشت شوند.

به گزارش ایسنا، محققان انگلیسی با تحقیق روی 7 هزار کودک 10 ساله دریافتند مادرانی که در سه ماهه آخر دوران بارداری در معرض آفتاب قرار داشتند صاحب کودکانی بااستخوان های بزرگتر شدند. براساس نظر محققان؛ این موضوع به وجود ویتامین D مرتبط است که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، این ویتامین به صورت ترکیب در پوست به وجود می آید و نقش کلیدی را در سلامت استخوان ها بازی می کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که سطوح ویتامین D مادر در دوره آخر بارداری اثراتی را روی رشد استخوان ها داشته باشند. البته هیچ کس پیشنهاد نمی کند که زنان باردار برای مدت طولانی درمعرض نور آفتاب قرار بگیرند. همچنین این امر به دلیل وجود مقدار زیاد نور فرابنفش می تواند موجب سرطان پوست شود. براساس این گزارش مشخص شد که زنان باردار در سه ماهه آخر بارداری با کمبود ویتامین D رو به رو هستند.

این یافته ها با مطالعه روی 6 هزار و 995 کودک انگلیسی که تحت اسکن استخوان برای یک دوره بلندمدت قرار گرفته بودند، به دست آمد.