آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
جهان
۶

اعتراض بوقی به سفر پاپ

گروه بین الملل: گروهی از افراط گراهای صهیونیست با انتشار و توزیع اعلامیه هایی در شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی از رانندگان اسرائیلی خواسته در اعتراض به دیدار آتی پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان از موزه هولوکاست بوق خودروهای خود را به صدا درآورند.

به گزارش پرس تی وی، در این بیانیه از رانندگان اسرائیلی درخواست شده بود ساعت 6 بعد از ظهر دوشنبه (دیروز) همزمان با آغاز سخنرانی پاپ در موزه هولوکاست، بوق خودروهای خود را به صدا درآورند. این سازمان در بیانیه خود آورده است: «شهروندان اسرائیلی در سراسر این سرزمین با بوقی کوتاه مراتب اعتراض خود را به دیدار پاپی که خود حامی منکران هولوکاست و یهودستیزان جهان است، اعلام کنند.»

دعوت پاپ از جامعه بین الملل برای حضور در کنفرانس دوربان2 از مصادیق حمایت رسمی پاپ از دشمنان اسرائیل توصیف شده است. این سازمان همچنین از دولت اسرائیل خواسته است پاپ را متقاعد سازد در بیانیه ای در مواضع پیشین خود در مورد واقعه هولوکاست تجدید نظر کند.

روابط جامعه یهودیان و مسیحیان جهان از روز 24 ژانویه پس از لغو حکم اخراج 4 اسقف جامعه سنت پیوس از جمله ریچارد ویلیامسون توسط پاپ بندیکت شانزدهم به تیرگی گرایید. اسقف انگلیسی ویلیامسون در ماه ژانویه سال 2008 در گفتگویی تلویزیونی گفته بود: «معتقدم هرگز اتاق گازی در کار نبوده است. شمار کشتگاه یهودی در اردوگاه های نازی تنها 300 هزار تن بوده در حالی که اکثر مورخان این تعداد را 6 میلیون نفر ثبت و ضبط کردند.»

مالکوم هوئنلین، نائب رئیس مجمع روسای سازمان های بزرگ آمریکایی- یهودی چندی پیش در واکنش به اظهارات ویلیامسون اعلام کرد تا زمانی که جامعه سنت پیوس کاملاتغییر عقیده ندهد، هیچ گونه گفتگویی میان جامعه یهودیان و مسیحیان صورت نخواهد گرفت.