آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
جهان
۶

65 کشته و 190 زخمی در درگیری های سومالی

گروه بین الملل: درگیری های 2 روز گذشته بین نیروهای دولتی و جنبش افراطی الشباب سودان دست کم 65 نفرکشته و بیش از 190 نفر زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری ها در مناطقی از شمال و غرب موگادیشو، پایتخت سومالی روی داد و موجبات بسته شدن مراکز تجاری و مدارس موگادیشوو توقف عبور و مرور در این شهر را فراهم آورد.

بسیاری از ساکنان -پایتخت سومالی- به دلیل ترس از این درگیری ها به خارج از شهر پناه برده اند. 2 سال پیش نیز به دلیل درگیری بین نیروهای اتیوپی و نیروهای اتحادیه دادگاه های اسلامی سومالی ده ها هزار نفر از مردم موگادیشو مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

دولت موقت سومالی مسوولیت این درگیری ها را بر عهده گروه هایی دانست که مخالف تحقق امنیت و ثبات در سومالی هستند. عمر حاشی آدم، وزیر امنیت ملی دولت موقت گفت: این اقدامات با هدف براندازی دولت صورت می گیرد و برخی از عناصر خارجی از اعضای تشکیلات القاعده نیز در بین نیروهای گروه های معارض حضور دارند. وی افزود: درگیری ها تا زمان سرکوب بر شورشیان صلح ادامه می یابد.

وزارت امنیت ملی دولت موقت سومالی برای مذاکره با اعراب معارض اعلام آمادگی کرده، اما مقامات دولتی تاکید دارند مذاکره با عناصر خارجی امکان پذیر نیست و کسانی که این عناصر را در گروه های خود پذیرفته اند، ثابت کرده اند که خواهان صلح نیستند، لذا مذاکره با آنها وارد نیست