آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۳
صفحه آخر
۱۶

پیدا و پنهان

؟انتخاب بازرسان وزارت کشور از بسیجیان: لیست بازرسان وزارت کشور بسته شد. بازرسان انتخابات قبلی که از فرهنگیان و کارمندان دولت بودند، با مراجعه به فرمانداری ها برای ثبت نام جهت حضور بر سر صندوق های رای انتخابات آتی با این توضیح مواجه شدند که لیست بازرسان پر شده است. این در حالی است که به رغم سال های گذشته هیچ فراخوانی برای ثبت نام فرهنگیان و کارمندان دولت داده نشده بود. برخی از مراجعه کنندگان اعلام کردند بنا به بخشنامه وزارت کشور ارجحیت به کارمندان و فرهنگیانی داده شده که در بسیج عضویت دارند.

در هر انتخابات فرمانداری ها طی نامه یی به روسای ادارات و مدارس از آنان می خواستند بازرسان را برای حضور بر سر صندوق های رای معرفی کنند.

؟آغاز رزمایش امنیت و اقتدار در سیستان و بلوچستان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: «رزمایش امنیت و اقتدار از امروز به مدت یک هفته در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.»

؟پخش بن های 50 هزار تومانی: «سلام» به نقل از حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی خبر داد کمیته امداد در شهرستان ها اقدام به توزیع بن های 50 هزار تومانی کرد و این اقدام به درخواست دولت صورت گرفته است.

؟میهمانی انتخاباتی در دانشگاه تهران: بر اساس دعوتنامه یی که یک نسخه از آن اکنون در دفتر سایت جمهوریت موجود است، از استادان دانشگاه های تهران دعوت شده به اتفاق خانواده در مراسمی که در تالار فردوسی دانشگاه تهران با حضور چند نفر از وزرا برگزار می شود، شرکت کنند. همچنین در کارت دعوتی که به صورت گلاسه و چاپ رنگی است، هدف از این جلسه حمایت از احمدی نژاد عنوان شده است. کارت فاقد امضا است و معلوم نیست چه کسی برگزارکننده مراسم است. ضمنا کارت ها توسط یکی از نهادهای درون دانشگاه توزیع شده است.

؟لقب خطرناک «دکتر»: در پایان سخنرانی دیروز مهندس میرحسین موسوی در جمع مسوولان و معتمدان ستادهایش در سراسر کشور، یکی از افراد از میان حاضران بلند شد و به روی سن آمد و وی را دکتر خطاب کرد که میرحسین موسوی از او تشکر کرد و به شوخی گفت: «البته من دکتر نیستم و امروز این لقب یعنی دکتر، کمی خطرناک است: باید حواس مان را بیشتر جمع کنیم.»