آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۲
حوادث
۱۵

مشتری عمده خواربارفروشی دزد حرفه یی از آب درآمد

گروه حوادث: مردی با در دست داشتن یک فهرست طولانی به خواربارفروشی ها می رفت و پس از خرید عمده با ترفندی خاص اجناس را به سرقت می برد.

به گزارش خبرنگار ما وقتی یک مرد مغازه دار به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهرری رفت و علیه سارق ناشناسی شکایت کرد ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری متهم به تکاپو افتادند. آنان با بررسی اظهارات مالباخته متوجه شدند سارق با در دست داشتن فهرستی بلندبالابه خواربارفروشی شاکی رفته و از او مقدار زیادی جنس خریده، سپس بدون پرداخت پول کالارا در صندوق عقب پراید سفیدرنگ خود گذاشته و دوباره با لیستی جدید وارد مغازه شده اما این بار زمانی که فروشنده در حال جمع آوری اقلام مورد نظر بوده دزد حرفه یی از فرصت استفاده و سوار بر خودرواش فرار کرده بود.

از آنجا که مالباخته توانسته بود شماره پلاک پراید سفیدرنگ را یادداشت کند ماموران تحقیقات خود را روی شناسایی این اتومبیل معطوف کردند و در همان روز توانستند متهم 34ساله را که فخرالدین نام دارد، دستگیر کنند. متهم ابتدا سرقت از خواربارفروشی را نمی پذیرفت اما وقتی ماموران خانه او را بازرسی و مقداری از اجناس ربوده شده را پیدا کردند در بن بست قرار گرفت و گفت تاکنون سه بار به این شیوه سرقت کرده و کالاها را به قیمت کمتر از حد معمول فروخته است. در حالی که تحقیقات از این متهم ادامه داشت یک مغازه دار دیگر نیز او را به عنوان دزد اموالش معرفی کرد و گفت فخرالدین دو بار به این شیوه او را فریب داده است و یک بار سال گذشته و مرتبه دوم در سال جاری به مغازه او رفته و با همان شگرد اجناسش را دزدیده است. در ادامه تحقیقات معلوم شد اجناس به سرقت رفته توسط این مرد حدود دو میلیون تومان ارزش دارد و شامل اقلامی مانند برنج، روغن، حبوبات و... می شود. سرهنگ حسین عباسچیان رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران درباره پرونده اتهامی فخرالدین گفت: چون احتمال دارد این فرد سرقت های متعددی انجام داده باشد بازپرس پرونده از روزنامه ها درخواست کرد تصویر او را بدون پوشش منتشر کنند تا شاکیان احتمالی او را شناسایی کنند.