آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۲
حوادث
۱۵

کلکسیون جرائم در پرونده سه عضو باند سرقت

گروه حوادث: دو برادر که با همدستی یک مرد دیگر مجموعه یی از جرائم را انجام داده اند، بازداشت شدند و پلیس در تلاش است تعداد جرم های آنها را فاش کند.

به گزارش خبرنگار ما پس از آنکه تعدادی از ساکنان جنوب شرق تهران علیه سه سارق شکایت کردند کارآگاهان وارد عمل شدند. آنها متوجه شدند سارقان سوار بر خودروهای پژو 405 نقره یی، پژو 206 نقره یی، پراید سفید و مشکی دزدی هایشان را انجام می دهند و گاه در قالب مامور نیروی انتظامی و برخی مواقع با شیوه کف زنی یا زورگیری نقشه هایشان را انجام می دهند. آنچه پلیس را مطمئن می کرد این دزدی ها توسط یک باند انجام می شود حضور دو مرد قوی هیکل در تمام سرقت ها بود. تحقیقات صورت گرفته نشان داد این دو برادرهایی به اسم غلامرضا و غلامعلی هستند. به این ترتیب دو برادر تحت تعقیب قرار گرفتند و در مخفیگاه شان در امین آباد بازداشت شدند. انکارهای آن دو با کشف چندین دستگاه تلفن همراه مسروقه رنگ باخت و بعد از اینکه آنها جرم شان را گردن گرفتند عضو سوم باند که مردی 32ساله است نیز در ورامین به دام افتاد. او ابتدا آشنایی با دو برادر و دست داشتن در سرقت ها را منکر شد ولی ادامه یافتن بازجویی ها او را نیز وادار به اعتراف کرد و معلوم شد یکی از خودروهای این باند متعلق به یکی از بستگان نزدیک دو برادر است و قبلا با همین اتومبیل توسط افراد دیگری هشت فقره سرقت انجام شده بود. در حالی که سه متهم به چندین فقره جعل عنوان، زورگیری و کف زنی در تهران و کرمانشاه اقرار کرده اند کارآگاهان در تلاش هستند متوجه شوند آنها چند جرم انجام داده اند و آیا سابقه کیفری دیگری نیز دارند یا خیر.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان ادامه دارد و مدارک به دست آمده نشان می دهد دو برادر به احتمال زیاد از سارقان طایفه فیوج هستند، گفت: عکس متهمان بدون پوشش در جراید منتشر می شود تا اگر افراد دیگری نیز از آنها شکایت دارند برای پیگیری موضوع به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.