آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
اقتصاد
۴

اسامی مدیران متخلف شرکت های بورسی اعلام می شود

گروه اقتصاد: مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار از اعلام اسامی مدیران متخلف شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، پرویز شیر زاد با اشاره به تصویب دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند براساس مفاد فصل سوم دستورالعمل یادشده (مواد 25 و 28)، اسامی مدیران متخلف شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را به نحو مقتضی منتشر کند.

وی افزود: انتشار اسامی مدیران متخلف علاوه بر جنبه تنبیهی، دارای ویژگی های پیشگیرانه است، زیرا مدیران با آگاهی از این موضوع که سوء عملکرد آنان ممکن است از سوی سازمان بورس پس از رسیدگی به اطلاع عموم برسد، نسبت به پذیرفتن مسوولیت در شرکت ها با دقت بیشتری اقدام می کنند.

مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس تصریح کرد: انتشار اسامی مدیران متخلف، مصداق بارز حمایت از حقوق سرمایه گذاران و تحقق بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار است و سهامداران با اطلاع حاصل نمودن از اسامی اشخاص مذکور در لیست مدیران متخلف می توانند از انتخاب مجدد یا اولیه آنان امتناع کنند و شخص مناسب تری را برای مدیریت شرکت برگزینند.

شیر زاد با بیان این که عضو هیات مدیره شدن در شرکت های متعدد به نوعی ارزش تبدیل شده و همواره برخی اشخاص علاوه بر جنبه های درآمدی و مادی سعی می کنند با عضویت در هیات مدیره شرکت های متعدد خود را به عنوان فردی توانمند جلوه دهند، گفت: براساس رسیدگی های به عمل آمده مشخص شد که برخی تخلفات مدیران شرکت ها که منجر به تضییع حقوق سهامداران شده ناشی از مشغله زیاد آنان بوده است و به طور خاص «تاخیر یا عدم ارسال اطلاعات شرکت ها به سازمان» ناشی از همین امر است.

وی ادامه داد: در جلسات رسیدگی به تخلفات و در مقام دفاع، نمایندگان شرکت اذعان می دارند که تاخیر در ارسال اطلاعات به دلیل عدم امکان دسترسی به مدیران شرکت جهت اخذ امضا بوده است.