آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
اخبار اقتصادی
۴

سرمایه گذاری 40هزار میلیارد تومانی دولت و مردم در طرح مسکن مهر

میزان سرمایه گذاری مشترک دولت و مردم در طرح مسکن مهر 40هزار میلیارد تومان اعلام شد.

مقداد همتی عضو شورای عالی مسکن با بیان این مطلب افزود: در قالب مسکن مهر برای یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی زمین تامین شده که 600هزار واحد مسکونی مرحله آماده سازی و 400هزار واحد مسکونی پروانه ساخت گرفته و آماده ساخت شده اند و پیش بینی می شود که آمار پروانه ساخت به 600هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

وی که با خبرگزاری فارس گفت وگو می کرد، یادآور شد: دولت در طرح مسکن مهر ثبت نام، پالایش و ساماندهی متقاضیان مسکن مهر را در دستور کار قرار داد که در ابتدا بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون برای یک میلیون و 300هزار واحد مسکونی، زمین واگذار شده است.

همتی تاکید کرد: دولت به ازای ساخت هر واحد مسکونی 15 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می دهد که در ابتدا به خاطر برخی مسائل مشکلاتی در اعطای تسهیلات ایجاد شد، اما با گذشت زمان این مشکل نیز با خط اعتباری 3500 میلیارد تومانی مرتفع شد.

وی با بیان این که در فصل تابستان شاهد رونق مستمر و پایدار بخش مسکن از طریق اجرای طرح مسکن مهر خواهیم بود خاطرنشان کرد: افزایش عرضه مسکن و حذف تقاضا و سوداگری موجب شد تا بخش مسکن به یک تعادل برسد.

همتی ادامه داد: باید توجه داشت که هر میزان افزایش عرضه مسکن در کشور ایجاد شود، اما سوداگری کنترل نشود افزایش قیمت مسکن رخ خواهد داد، به همین دلیل بود که دولت افزایش عرضه با کنترل سوداگری را در دستور کار خود قرار داد.