آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
اخبار اقتصادی
۴

خصوصی سازی 500 میلیارد تومانی در 85 روز

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از واگذاری 500 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به بخش خصوصی از ابتدای سالجاری تاکنون، عرضه بیمه البرز در تیرماه و بلوک 5 درصدی سهام بانک ملت در هفته جاری خبر داد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفتگو با مهر از عرضه 5درصد سهام بانک ملت به صورت بلوکی در هفته جاری خبر داد و گفت کارهای واگذاری سهام شرکت بیمه البرز نیز نهایی شده است.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از عرضه سهام شرکت بیمه البرز در بورس در تیرماه سال جاری به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی که سهام آن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، خبر داد.

وی همچنین از واگذاری 500 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و افزود: براساس برنامه سازمان خصوصی سازی قرار بود که در سه ماهه ابتدای سال جاری سهام 37 شرکت و بانکهای مشمول واگذاری انجام شود که سهام بانکها واگذار شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون سهام 42شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده یعنی در واگذاری سهام از برنامه جلوتر هستیم.کردزنگنه خاطرنشان کرد: فعلادر واگذاری سهام در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته عقب تر هستیم، دلیل این امر نیز موفقیت بسیار بالادر واگذاری سهام شرکتهای دولتی در 6 ماهه ابتدای سال گذشته است.وی با اشاره به فروش سهام بانک صادرات عنوان کرد: با توجه به واگذاری سهام این بانک، به میزان واگذاری سهام در مدت مشابه سال قبل نزدیک می شویم، زیرا در مدت مشابه سال گذشته سهام چند شرکت دولتی بزرگ با قیمتهای بالاعرضه شد.معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری کرد که با توجه به عرضه سهام چند شرکت دولتی تا پایان ماه جاری، میزان واگذاری سهام در سه ماهه ابتدای امسال کمتر از مدت مشابه سال گذشته نباشد.