آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
حوادث
۱۵

بی تفاوتی شهرداری نسبت به انتقال درختان کاج مسیر اتوبان یاسینی

معاون طبیعی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: با وجود پیگیری های محیط زیست درباره قطع درختان مسیر اتصال بزرگراه یاسینی و رسالت و درخواست انتقال درختان به جای قطع آنها شهرداری تاکنون جوابی در این زمینه نداده است.

یوسف جبلی در رابطه با اتصال اتوبان یاسینی به اتوبان رسالت و قطع درختانی که در این مسیر واقع شده اند، گفت: شهرداری تصمیم دارد منتهی الیه شرقی اتوبان رسالت را به اتوبان شهید یاسینی اتصال دهد. به همین خاطر درخواست احداث رمپ پلوب را مطرح کرده است.

وی با اشاره به درخواست شهرداری درباره اتصال این اتوبان ها، گفت: محیط زیست نیز با توجه به اینکه احداث رمپ و لوپ با جنگل سرخه حصار برخورد می کند، شهرداری را مکلف کرد با توجه به امکان انتقال درختان کاج، درخت های کاج واقع در مسیر مورد نظر را قطع نکرده و منتقل کنند.

معاون طبیعی اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به بازدید انجام شده از منطقه، افزود: مقدمات و خاکبرداری انجام شده است، اما با توجه به مکاتبات محیط زیست با شهرداری منطقه 13، مکانی برای انتقال درختان معرفی نشده است، ضمن این که شواهد نشان می دهد که قطع درختان صورت گرفته و محیط زیست استان تهران به طور جد پیگیر این موضوع است، هرچند تاکنون شهرداری جوابی در این زمینه نداده است.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: ماه گذشته محیط زیست استان تهران مکاتباتی با شهرداری منطقه 13 انجام داده و درخواست کردیم در صورت قطع درختان مجوزها را ارائه کنند، اگر جابه جایی نیز انجام شده مکان مورد نظر را اعلام کنند اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.