آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
حوادث
۱۵

کارانه پرستاران و پزشکان حذف شد

دبیرکل خانه پرستار از حذف طرح کارانه پزشکان و پیراپزشکان شاغل در بیمارستانهای دولتی با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

محمد شریفی مقدم اظهار داشت: با توجه به ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری طرح کارانه پرستاران و پزشکان شاغل در بیمارستانهای دولتی حذف می شود و از این رو افزایش حقوق این افراد براساس این قانون به ضرر آنان خواهد بود.

طبق ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستگاه های مشمول این قانون کلیه مبانی پرداخت خارج از ضوابط و مقررات این فصل به استثنای پرداختهای قانونی که در زمان بازنشسته شدن یا از کارافتادگی و یا فوت پرداخت می گردد و همچنین برنامه کمکهای رفاهی که به عنوان یارانه مستقیم در ازای خدماتی نظیر سرویس رفت وآمد، سلف سرویس، مهد کودک و... که پرداخت می شد با اجرای این قانون لغو می شود.

به گزارش مهر، شریفی مقدم به افزایش 60 هزار تومانی حقوق پرستاران زن و 100 هزارتومانی پرستاران مرد براساس قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و افزود: البته هر سال 10 تا 15 درصد براساس نرخ تورم به حقوق شاغلین اضافه می شود اما آنچه مهم است اینکه با اجرای این قانون طرح کارانه پرستاران زن که حداقل 100 هزار تومان در ماه است حذف می شود که در نتیجه می توان چنین استنباط کرد که 40 هزار تومان هم از دریافتی پرستاران زن کسر می شود.

به گفته دبیرکل خانه پرستار، پزشکان بیش از پرستاران از اجرای این قانون متضرر خواهند شد و هنوز پی به این موضوع نبرده اند و اعتراضی نمی کنند.