آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
دانش و پژوهش
۷

بازی ویدیویی با بوی بمب و باروت!

محققان انگلیسی با همکاری وزارت دفاع کشور نرم افزاری را توسعه دادند که در مدت انجام بازی ویدیویی جنگی می تواند بوی میدان نبرد را ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پروژه که با همکاری مالی وزارت دفاع انگلیس به دست دانشمندان مرکز فناوری دفاعی ادغام فاکتورهای انسانی دانشگاه بیرمنگام توسعه داده شده است می تواند در بازیهای ویدیویی که با هدف تمرینات نظامی ساخته شده اند بوی متعفن میدان جنگ، بوی باروت و بوی ناشی از انفجار بمب را بازسازی کند.

اگر نتایج این ایده موفقیت آمیز باشد این نرم افزار می تواند به کنسولهای بازی Xbox 360 مایکروسافت و Playstation3 سونی نیز منتقل شود.

به اعتقاد این محققان، بسیاری از مواد انفجاری و گازهای مخربی که در میادین جنگ استفاده می شوند بوی مخصوص به خود را دارند. آشنایی با این بو ها می تواند جان هزاران سربازی را که در جنگ شرکت می کنند در مراحل اولیه نشت این گازها و انفجار این مواد نجات دهد.

براساس گزارش میل آن ساندی، این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: مطمئن هستیم که این فناوری هم در استفاده های نظامی و هم در بازیهای رایانه ای خانگی می تواند موفقیتهای زیادی به دست آورد.

عرضه تجاری این فناوری بین 3 تا 5 سال آینده امکانپذیر می شود