آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

روباه پیر در جست وجوی وقار و حقوق اساسی بشر

حمایت های ریاکارانه رژیم های استکباری از اغتشاشگران در ایران ادامه دارد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شجاعت اغتشاشگران خیابانی را ستود و گفت «ما از آنها حمایت می کنیم. آنها در حال شکل دادن تاریخ ایران هستند و خود را در معرض خطر قرار داده اند». همزمان با اوباما، رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید هم اقدامات عناصر تشنج طلب را «فوق العاده» و «شجاعانه» خواند. اوباما و گیبز در عین حال از ایران خواستند حرکت های مذکور را در پوشش اعتراض به انتخابات به رسمیت بشناسد.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال گفت: برخی سیاستمداران در ایران علاقمند مداخله آمریکا در مناقشه انتخاباتی هستند اما آمریکا مخالف است(!) وی در عین حال قطعنامه اخیر کنگره بر ضد جمهوری اسلامی به بهانه انتخابات اخیر را مورد ستایش قرار داد. کنگره آمریکا در قطعنامه مداخله جویانه خود، انتخابات ریاست جمهوری در ایران را زیر سوال برد و غیرمنصفانه و غیردموکراتیک توصیف کرد. این نهاد حاکمیتی آمریکا به رغم حمایت از مخالفان و شبهه افکنان ادعا کرد قصد حمایت از نامزد یا جریان خاصی را ندارد.

از سوی دیگر دیوید میلی بند وزیرخارجه انگلیس نیز با وجود تکذیب دخالت در امور ایران، گفت: ما وقار را در خیابان های تهران دیدیم. ما اجازه نمی دهیم حوادث تهران را به نبرد بین انگلیس و ایران تبدیل کنند. پیام من به مردم ساده است؛ آینده کشورتان را شما باید تعیین کنید. ما قصد مداخله نداریم اما در جستجوی احترام به حقوق اساسی بشر هستیم!

لابد انگلیسی ها در جست وجوی همین وقار و احترام به حقوق بشر بود که به همراه آمریکایی ها، گروهک تروریستی و ضدانسانی طالبان را در افغانستان راه اندازی کرده و هزینه های گزاف آن را به ملت مظلوم افغانستان تحمیل کردند همچنان که خیانت و جنایت همراهی با صهیونیست ها برای اشغال فلسطین یا همراهی با آمریکا در اشغال عراق و... نهایتا یکصد سال تلاش سازنده! برای تحقق حقوق بشر در ایران از زمان حکام دست نشانده قجری تا روی کار آوردن رضاخان و محمدرضا پهلوی.

گفتنی است در سال 1332 نیز انگلیسی ها با پیروزی کودتا، امثال شعبان بی مخ را به عنوان نیروهای ملی و آزادیخواه معرفی کرده بودند.