آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

ایستگاه های خارجی تقویت آشوب

«پیروزی قاطع احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران، به هیچ وجه برای آمریکا پذیرفتنی نیست». یک مجله آلمانی با درج این تحلیل نوشت: از نگاه آمریکایی ها منابع نفتی ایران مثل عراق باید در کنترل آمریکا باشد. همچنین اگر دولتی همسو در ایران روی کار بیاید، حمایت از فلسطین مسکوت می ماند و می توان فلسطینی ها را مجبور کرد به خواسته های اسرائیل تن بدهند.

مجله آشویتس اضافه کرد: ایران درصدر کشورهایی است که آمریکا قصد دارد آنها را به زانو درآورد. آمریکایی ها تلاش می کنند از داخل بر ایران تاثیر بگذارند و به همین دلیل به شدت از اپوزیسیون حمایت می کنند. آنها درصددند تا حاکمیت ایران را در تنگنا قرار دهند. حتی خشونت و کشته هم مد نظر است. اپوزیسیون سعی می کند توجه جهانی را برانگیزد. مدیریت مطبوعاتی و رسانه ای در جهان، خارج از ایران است نه در داخل آن. مرکز اصلی برای سقوط تهران، واشنگتن است.

این مجله همچنین نوشت: واشنگتن شورش در تهران را سازماندهی می کند. بودجه 85 میلیون دلاری که کابینه بوش برای تغییر در ایران تصویب کرده، به اندازه کافی هست. صدای آمریکا و رادیو فردا نیز از این بودجه برای تدارک اغتشاش استفاده می کنند. کارشناسان لازم در دوبی، لندن و فرانکفورت نشسته اند. فعالیت های آنها در روزهای اخیر شدت یافته است.