آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار کشور
۲

صهیونیست ضدایرانی دستیار ویژه اوباما شد (خبر ویژه)

رئیس جمهور آمریکا یک صهیونیست دو آتشه و ضدایرانی را به عنوان دستیار ویژه خود ارتقا داد.

دنیس راس چند ماه پیش به عنوان مشاور ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه در امور خلیج فارس و جنوب غرب آسیا منصوب شده بود، اما اکنون از سوی اوباما به عنوان مشاور و دستیار ارشد، و مدیر ارشد اداره مرکزی شورای امنیت ملی آمریکا معرفی می شود.

راس در کاخ سفید به عنوان دستیار ویژه باراک اوباما در امور خلیج فارس، خاورمیانه، افغانستان، پاکستان و جنوب آسیا مشغول به کار خواهد شد و مدیریت سیاستگذاری آمریکا در رابطه با کشورها از جمله ایران و عراق را برعهده خواهد داشت.

مایک همر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام انتصاب آقای راس گفت: «دنیس راس دستیار ویژه رئیس جمهوری و مدیر ارشد اداره مرکزی شورای امنیت ملی خواهد بود و مسئولیت رسیدگی به امور منطقه برعهده او خواهد بود.»

شهرت راس به دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون بازمی گردد، یعنی زمانی که وی فرستاده ویژه دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه بود و به جانبداری از رژیم صهیونیستی پرداخت. وی پس از آن در دوران نخست ریاست جمهوری جرج بوش مدیر طراحی سیاست خارجی ایالات متحده شد.

«راس» از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و از طرفداران تشدید فشار بر ایران است. وی سال ها در موسسه سیاست های شرق نزدیک واشنگتن (WINEP) به عنوان یکی از اتاق فکرهای طرفدار رژیم صهیونیستی مشغول فعالیت بود.

چندماه پیش به هنگام انتخاب راس از سوی هیلاری کلینتون، ویلیام بیمن مشاور اسبق وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده بود: راس توسط نئوکان ها (نومحافظه کاران نزدیک به اسرائیل) حمایت می شود و تیم اوباما در جیب های لابی اسرائیل (ایپک) قراردارد. آنها می خواهند آدم های خود را در دستگاه اوباما بکارند.

دنیس راس از حامیان تشدید فشارها است و بر سیاست افزایش تهدید علیه ایران تاکید می کند.