آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار کشور
۲

دوراندیش باشید ایران فقط بالاشهر تهران نیست (خبر ویژه)

«به سیاستمداران اروپایی توصیه می کنم دوراندیش تر باشند و برنامه های خود درباره ایران را برای مدت طولانی تر طراحی کنند. رسانه های غربی درباره وضعیت ایران و اپوزیسیون غلو می کنند».

این مطلب را کارل یاکوبی کشیش کلیسای پروتستان عنوان کرد که 6 سال است در تهران زندگی می کند. وی که کلیسایی در قلهک را اداره می کند به روزنامه سوئیسی فوی زوریخر سایستونگ گفت: رسانه های غربی تصویر اغراق آمیز از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران به دست می دهند. یک چیز کاملا روشن است. جمهوری اسلامی به سادگی تن به براندازی نمی دهد. هنوز هم اکثریت مردم ایران از حکومت خود پشتیبانی می کنند. آنها شاخه ای را که خود رویش نشسته اند، نمی برند.

وی افزود: تاکنون قشری اجتماعی که موضعی انتقادی داشته باشد شکل نگرفته است. در میان کسانی که از اروپا و غرب متاثرند و در ایران تمولی به هم زده و در شمال شهر زندگی می کنند، ظرفیت انتقادی و اعتراضی وجود دارد اما اکثریت مردم برخلاف آنها فکر می کنند و پشتیبان جمهوری اسلامی هستند.

این کشیش پروتستان همچنین گفت: در ابتدا کمی ناآرامی و درگیری خیابانی وجود داشت اما آرامش و خونسردی بر این جامعه مذهبی حاکم است. حتی بعضی ها زودتر از قبل به تعطیلات تابستانی رفتند. سیاستمداران غربی باید بپذیرند که ایران راه خود را می رود و باید با دور اندیشی بیشتری با این کشور روبرو شد.