آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار اقتصادی
۴

پیشنهاد دولت به مجلس واردات محصولات کشاورزی فقط با مجوز وزارت جهادکشاورزی

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: براساس پیشنهاد جدید دولت و در صورت تصویب در مجلس، فقط این وزارتخانه مجوز واردات انواع محصولات کشاورزی را صادر خواهد کرد که این امر در نهایت حجم واردات را کاهش می دهد.

محمدرضا اسکندری در گفتگو با مهر در خصوص واردات انواع محصولات کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی در برنامه پنجم گفت: براساس قانون برنامه چهارم واردات انواع محصولات کشاورزی به کشور آزاد است و وزارت جهادکشاورزی فاقد مجوز برای جلوگیری از واردات است، در حالیکه همیشه در امر واردات محصولات کشاورزی مورد خطاب قرار می گیرد.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: برای اولین بار در قانون برنامه پنجم دولت لایحه ای را مبنی بر صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد کرده است.

وی عنوان کرد: پیشنهاد مذکور در کارگروه های مربوط به دولت تصویب شده است و باید لایحه نهایی به مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

اسکندری با اعلام اینکه صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی از طریق وزارت جهاد کشاورزی به کاهش واردات منتهی می شود، افزود: صدور مجوز واردات توسط این وزارتخانه سبب می شود تا علاوه بر جلوگیری از واردات بی رویه محصولات کشاورزی، فقط در صورت نیاز واردات انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورت عدم نیاز به واردات مجوز صادر نمی شود، افزود: تاکنون در پاسخگویی به تذکرات نمایندگان مجلس در مباحث مربوط به واردات، فاقد اختیارات قانونی بوده ایم ولی براساس پیشنهاد دولت در برنامه پنجم وزارت جهادکشاورزی دارای این اختیار قانونی می شود.