آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار خارجی
۱۶

درخواست مردم جمهوری آذربایجان از دولت شیمون پرز جنایتکار را به باکو راه ندهید

رئیس رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به جمهوری آذربایجان با مخالفت گسترده مردم و گروه های مختلف سیاسی این کشور مواجه شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از باکو، قشرهای مختلف مردم، احزاب «اسلام»، «فضیلت»، «وحدت» و «انجمن روشنفکران» جمهوری آذربایجان با اعلام مواضع خود و صدور بیانیه های پی درپی برنامه سفر «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی به باکو را محکوم کردند و از دولت خود خواستند تا به هر شکل ممکن این سفر را لغو کند.

روسای احزاب با اعلام این که «حضور رئیس جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی در باکو، سبب نفرت و انزجار مسلمانان و مردم آزاده دنیا می شود» این سفر را تلاشی برای نفوذ در صفوف کشورهای اسلامی ارزیابی کردند.

مخالفان ضمن ابراز انزجار از انجام این سفر از دولت خود مصرانه خواستند این سفر نامیمون و زیانبار را لغو کند.

سفارت رژیم صهیونیستی در باکو اعلام کرده است در صورت مناسب تشخص داده شدن شرایط، «پرز» روز هفتم تیرماه به باکو سفر می کند. پس از اعلام این خبر بود که مردم و گروه های مختلف با وجود مخالفت دولت، تقاضای برپایی تجمع هایی ضدصهیونیستی در روزهای آتی کردند.

گفتنی است مردم جمهوری آذربایجان نیز همچون بسیاری از مردم آزاده جهان اعلام کرده اند هرگز ننگ حضور این جانی بین المللی را در کشورشان تحمل نمی کنند.

همزمان با سفر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به رم، مردم ایتالیا نیز با برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی خواستار اخراج وی از کشورشان شدند. نفرت از سران جنایتکار رژیم صهیونیستی هر روز افزایش می یابد و همین مسئله صهیونیست ها را نگران کرده است.