آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

4 هزار نفر امسال در حرم مطهر رضوی معتکف می شوند

معاون اماکن متبرکه و امور زایرین آستان قدس رضوی گفت: 4 هزار نفر در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتکف می شوند.

محمود ممتاز در نشست خبری افزود:تعداد افراد یاد شده از بین 40 هزار نفر متقاضی که از طریق سایت اینترنتی ثبت نام کرده اند به صورت قرعه کشی پذیرفته شده اند.

وی با اعلام این که 69/63 درصد ثبت نام کنندگان خانم و 31/33 درصد آن ها را آقایان تشکیل می دادند افزود: تعداد منتخبان به صورت مساوی تعیین شده است. وی از برگزاری گردهمایی توجیهی معتکفین خبرداد و افزود: این گردهمایی یک روز قبل از آغاز مراسم اعتکاف برگزار می شود.

ممتاز زمان اعلام منتخبان ذخیره این مراسم را 31 خردادماه جاری اعلام کرد. معاون اماکن متبرکه و امور زائرین حرم رضوی از خدمت رسانی 200 نفر از نیروهای آستان قدس به منظور تهیه و توزیع افطاری و سحری، کنترل ورود و خروج و تامین بهداشت معتکفین خبرداد.

وی اظهار داشت: مراسم اعتکاف امسال در روزهای 15 تا 17 تیرماه در متراژ مفید

70/1 تا 2 متر برای هریک از معتکفین برگزار می شود.

ممتاز گفت: امروزه برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی به صورت الگویی برای سایر نقاط کشور برگزیده شده است و درهمین راستا 50 نفر از دست اندرکاران اعتکاف سراسر کشور برای فراگیر شدن این الگو با حضور در مشهد از برنامه های آستان قدس رضوی بازدید خواهند کرد.

وی در تشریح تمهیدات انجام شده برای تشرف خیل عظیم زائران در فصل تابستان، اعلام داشت: آستان قدس رضوی برای پذیرایی از 6 میلیون زائر در طی این سه ماه آمادگی کامل دارد. این مقام مسئول همچنین از افزایش تعداد میهمانان سفره های افطار امام رضا(ع) در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.