آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان در سال جاری به بهره برداری می رسد

طی بازدیدی که با حضور مهندس سیاحی مدیر دفتر نظارت بر طرح های آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت برگزار شد مسائل و مشکلات تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان بررسی شد.

مهندس رضایی افزود: یکی از سیاست های وزارت نیرو در سال های اخیر ساماندهی سیستم جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و احداث تصفیه خانه های مرکز استان هاست. در استان گلستان به دلیل وجود 200هزار مشترک در رئوس برنامه های مدیران آب و فاضلاب استان گلستان قرارگرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: تصفیه خانه بزرگ شهر گرگان در سال جاری به بهره برداری می رسد.

مهندس رضایی افزود باتوجه به ضرورت سیستم جمع آوری، تصفیه فاضلاب شهر گرگان مطالعات این پروژه از سال 1379 شروع و عملیات اجرایی این پروژه بزرگ از سال 1382 با اجرای خط انتقال با قطر 1400 میلی متر با بیش از سه کیلومتر اجرا شده است.

مهندس رضایی طول شبکه فاضلاب شهر گرگان را بالغ بر 424 کیلومتر بیان کرد که تاکنون بالغ بر 220کیلومتر از شبکه اجرا شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهر در زمینی به مساحت 22 هکتار در حال اجرا است که تاکنون بیش از 80% پیشرفت فیزیکی داشته و در بخش مکانیکال و نصب تجهیزات 60% پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افق طرح را برای جمعیت 450 هزار بیان کرد که مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان برای جمعیت 150 هزارنفر با قدرت تصفیه 26هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مهندس رضایی با اشاره به واگذاری انشعاب فاضلاب شهر گرگان گفت: در حال حاضر 6 پیمانکار مشغول نصب انشعاب فاضلاب در شهر گرگان می باشند.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: باتوجه به اینکه استان گلستان در منطقه گرم و خشک قرار داشته و کمبود آب شرایط خاصی را ایجاد می کند، با اجرای این پروژه ها می توان 70% آب مصرفی شهروندان را بازیافت و در بخش های کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار داد.