آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

کسب مقام نخست اشتغالزایی صندوق مهر امام رضا استان مرکزی در کشور

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) در استان مرکزی گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون 76 درصد شغل های ایجاد شده در استان توسط صندوق هم اکنون فعالند و تنها 11درصد آن به واحد حقوقی ارجاع و 4درصد آن نیز برگشت داده شده است.

محمد ثائبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 60 درصد تسهیلات اشتغال در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی پرداخت شده است افزود: 71 درصد اشتغال ها در بخش خدمات، 21 درصد کشاورزی و 4 درصد در بخش صنعت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم به اهداف پیش بینی شده صندوق نائل شویم تصریح کرد: 95 هزار و 75 میلیون ریال تسهیلات به یک هزار و 571 نفر پرداخت شده است و این تسهیلات ارائه شده 2هزار و 24 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ثائبی با بیان اینکه متقاضیان اشتغال 8 هزار و 525نفر بوده اند افزود: از این تعداد 2 هزار و 419 نفر حایز شرایط تسهیلات اشتغال بودند و برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی بیشترین متقاضیان را با 4 هزار و 252 نفر در شهر اراک عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان زرندیه با 122 نفر کمترین متقاضیان تسهیلات اشتغال بوده اند.

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) در استان مرکزی با بیان اینکه این صندوق با اقدامات انجام شده توانسته است رتبه اول کشور را در بین سایر استان ها کسب کند اظهار داشت: اعطای تسهیلات ازطریق عقد تفاهم نامه با ادارات و سازمان ها، ثبت نام عموم مردم از طریق اینترنت برای اشتغال، حمایت از طرح های کارآفرینی وایجاد شعب دریافت و پرداخت در شهرهای اراک، ساوه و محلات از دیگر برنامه های امسال صندوق در حوزه اشتغال است.