آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

پیشرفت 85 درصدی موزه آثار خطی خوزستان

مسئول امور اجرایی موزه های استان خوزستان از پیشرفت 85 درصدی موزه کتابت در مسجد رنگونی های آبادان خبر داد.

«سیدمحمد ابراهیمی میرزکی» در خصوص راه اندازی موزه آثار خطی خوزستان افزود: با همکاری واحد فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی خوزستان و اداره کل موزه های استان عملیات راه اندازی این موزه در حال انجام است که میزان اعتبار اختصاص یافته جهت این کار حدود 400 میلیون ریال می باشد.

وی در مورد راه اندازی موزه آبی روباز در شهرستان دزفول نیز خاطرنشان کرد: آسیاب های آبی این شهرستان به عنوان موزه آبی روباز در حال مرمت و بازسازی می باشد که تاکنون حدود 60 درصد پیشرفت داشته و کارهایی از قبیل پاک سازی محوطه، بازسازی قسمت های تخریب شده، طراحی و ساخت چرخ های مرتبط با آسیاب ها در این محل انجام شده است.

مسئول امور اجرایی موزه های استان خوزستان همچنین از پرمحتوا کردن و ساماندهی هر چه بیشتر موزه های استان جهت پیشبرد اهداف خبر داد و اظهار داشت: با همکاری بخش فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قراردادی جهت طرح محتوایی موزه های شهرستان دزفول، آبادان و رامهرمز با مشاور ذیصلاح منعقد شد.

وی هدف از این کار را ساماندهی هر چه بیشتر موزه های استان دانست و در این خصوص افزود: 350 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات توسعه جهت این کار اختصاص یافته است.

وی همچنین در مورد راه اندازی موزه مردم شناسی رامهرمز نیز گفت: این موزه 90 درصد پیشرفت داشته است که در تیر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.