آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
حوادث
۱۵

همایش بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران

دوازدهمین همایش بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران با عنوان «چشم اندازهای نوین در اندودانتیکس» 13 تا 16 مرداد سال 1388 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش کیهان، دکتر ناهید محمدزاده اخلاقی، دبیردوازدهمین همایش بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران گفت: اندودانتیکس یا درمان ریشه دندان نه تنها در محدوده کار متخصصان اندودانتیست قرار دارد بلکه دندانپزشکان عمومی نیز در درمانهای روزانه خود با این مورد بسیار برخورد می کنند که آشنایی با تمام جوانب درمان ریشه نیازی ضروری محسوب می شود.

وی درمان ریشه دندان را از درمان های پراسترس و سخت هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک دانست و گفت: پیچیدگی های ساختار ریشه دندان باعث شده تا علی رغم پیشرفت های خوب دندانپزشکان هنوز هم با درمان ایده آل فاصله داشته باشیم و در واقع درمان مناسب ریشه مستلزم شناخت خوب دندانپزشک از ساختار ریشه دندان و آشنایی با آخرین تکنیک های درمان است ضمن آنکه کیفیت مناسب ابزارها و مواد دندانپزشکی نیز در این امر تاثیر به سزایی دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور ارتقاء سطح دندانپزشکان عمومی و متخصصان و آشنایی بیشتر با علوم نوین در درمان و جراحی ریشه دندان، همایش چشم اندازهای نوین در اندودانتیکس برپا شده و طی آن مطالب علمی با هدف نزدیک شدن به شرایط مطلوب درمانی ارائه می گردد.

دکتر اخلاقی با بیان اینکه دستاوردهای نوین در عرصه علم اندودانتیکس به خصوص تحقیقات سالهای اخیر از موارد مورد بحث در این همایش است، افزود: ایمپلنت، کاربرد لیزر در درمان ریشه دندان، تکنیک های بی حسی و کنترل درد، استفاده از ابزارهای نوین نیکل تیتانیوم و تاثیر میکروسکوپ ها در افزایش موفقیت درمان از مواردی است که هم به صورت تئوری و هم به صورت آموزش عملی در این همایش ارائه می شود، همچنین سایت این همایش در سطح بین المللی به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه می گردد.

وی اظهار داشت: کمیته علمی همایش در نظر دارد برنامه جدیدی با عنوان ایستگاه مشاوره های درمانی ارائه کند که در آن متخصصان طی برنامه زمانی خاص در طول همایش آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان باشند.