آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۵۰
ایران اقتصادی
۷

تثبیت 600 هزار شغل در برابر بحران ها

مدیر کل بیمه بیکاری و پیشگیری از بیکاری کارگران گفت: با مجموع تدابیری که از شروع کار دولت نهم اندیشیده شده وزارت کار توانسته تاکنون 600 هزار شغل را در مقابل بحران ها و مشکلات تثبیت کند.

محمدجواد فلسفی با اشاره به تشکیل اداره کل بیمه بیکاری و پیشگیری از بیکاری کارگران اظهار داشت: در گذشته وزارت کار و اموراجتماعی مسئول اشتغال در سطح کشور نبود که با حضور دولت نهم و سیاست های راهبردی این وظیفه مهم برعهده وزارت کار قرار گرفت.

وی افزود: تا قبل از دولت نهم مجموعه ای به نام پیشگیری از بیکاری کارگران در وزارت کار وجود نداشت و اداره مربوطه فقط مسئول بیمه بیکاری

بود.

فلسفی در مورد عملکرد اداره کل پیشگیری از بیکاری کارگران طی عمر دولت نهم خاطر نشان کرد: تاکنون 600 هزار شغل در مقابل بحران ها و مشکلات تثبیت شده است که به همراه 950 هزار شغلی که از طریق بنگاه های زودبازده به وجود آمده، اهمیت آن را دو چندان می کند.

وی در مورد دیگر کارهای انجام شده برای جلوگیری از بیکاری کارگران تصریح کرد: بیش از 600 واحد در کمیسیون منتخب دولت که دارای مشکل بودند مطرح شد و استمهال و پرداخت تسهیلات از جمله کارهای انجام شده طی چهارسال گذشته است.