آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۵۰
ایران اقتصادی
۷

توافق با سرمایه گذاران خارجی 10 پروژه ریلی

وزیر راه و ترابری گفت: وزارت راه برای اجرای 10 پروژه مهم ریلی، با کشورهای مختلف به توافق رسیده و در حال برگزاری جلسات متعددی با سرمایه گذاران خارجی است.به گزارش روابط عمومی وزارت راه و ترابری، حمید بهبهانی با تاکید بر اولویت انجام پروژه های ریلی در وزارت راه و ترابری، اظهار داشت: با بودجه مصوب نمی توان انقلاب ریلی در کشور انجام داد در حالی که بر اساس سند چشم انداز 1404 راه آهن کشور لازم است به طول 25 هزار کیلومتر توسعه یابد.

وی تصریح کرد: اگر تمام بودجه وزارت راه و ترابری میان 375 پروژه موجود و 200 پروژه جدید جدول 12 قانون بودجه تقسیم شود، مشخص می شود که به هر پروژه مبلغ کمی اختصاص می یابد که لازم است از منابع دیگر استفاده شود.

وی ادامه داد: چندی پیش بحث باز شدن LC داخلی در هیات دولت مصوب شد تا از این طریق بتوان از منابع بانکهای داخلی برای فاینانس پروژه ها استفاده کرد که البته این مسئله هنوز اجرایی نشده است. بهبهانی یادآور شد: مذاکرات برای احداث حدود شش هزار کیلومتر انجام شده و به مراحل نهایی رسیده است. وی افزود: وزارت راه از نمایندگان مجلس نیز خواسته است نماینده ای را به کمیته جذب سرمایه گذاران خارجی در وزارت راه و ترابری اختصاص دهد تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

وی افزود: راه آهن قزوین رشت انزلی آستارا به طول 370 کیلومتر با اعتبار 700 میلیون یورو جزو پروژه هایی است که مذاکره برای جذب سرمایه گذار خارجی آن انجام شده است.