آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
خبر
۲

پاسخ تمام عیار و قاطع ایران به حمله احتمالی

رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات جو بایدن گفت: ایران در صورتی که مورد حمله رژیم صهیونیستی واقع شود، «به شکلی تمام عیار و بسیار قاطعانه» پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس چند ساعت پس از مصاحبه جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا که در آن گفته بود آمریکا در مقابل راه اسرائیل در برخورد با خواسته های هسته ای ایران نخواهد ایستاد، چنین اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که در توکیو به سر می برد گفت: فکر می کنم آمریکا و اسرائیل کاملاآگاهند که چنین قضاوت غلطی به چه نوع نتیجه ای منجر خواهد شد.

وی گفت: اسرائیل در جنگ 22 روزه به قدر کافی قدرت نظامی اش را نشان داد. این نوع قضاوت های اشتباه تهدیدی برای کل منطقه خاورمیانه و جهان خواهد بود.

بروجردی ادامه داد: اگر (حمله ای از جانب اسرائیل) صورت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران به شکلی کاملاتمام عیار و بسیار قاطع به آن پاسخ خواهد داد.

باراک اوباما گفته است که می خواهد شاهد پیشرفت در پیشنهاد دیپلماتیک به ایران تا پایان سال میلادی باشد و در همین حال «طیفی از گام ها» از جمله تحریم های شدیدتر را در صورت تداوم سیر هسته ای در تهران منتفی نخواهد دانست.

دولت بنیامین نتانیاهو نیز اعلام کرده است که ترجیح می دهد برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماسی متوقف شود، اما اقدام نظامی را منتفی ندانسته است.