آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
خودرو
۱۶

پیش بینی رشد تولید محقق نشد

گروه خودرو – شورای سیاست گذاری خودرو در حالی برای سال جاری پیشنهاد رشد 18 درصدی تولید خودرو را ارائه داده که براساس آمار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خودروسازان در سه ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با برنامه پیش بینی شده بین 5 تا 6درصد کاهش تولید داشته اند.

به گفته محسن صالحی نیا، مدیر کل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن در سال گذشته رشد تولید 12درصدی برای خودروسازان پیش بینی شده بود که خودروسازان توانستند برنامه پیش بینی شده را محقق کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز پیشنهاد رشد 18درصدی به خودروسازان داده شده، اما هنوز این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفته است.

وی در ادامه می گوید: در سه ماه ابتدایی سال جاری خودروسازان توانستند رشد 7/13 درصدی تولید را تجربه کنند که با توجه به برنامه پیش بینی شده می توان گفت که خودروسازان 6درصد از برنامه پیش بینی شده تولید در سال جاری عقب هستند.وی در خصوص دلیل کاهش تولید در سال جاری و عدم تحقق برنامه تولید خودرو نیز می گوید: همه ساله در ابتدای سال خودروسازان با کاهش تیراژ تولید مواجه هستند، اما در مرداد ماه مشکلات به وجود آمده بر طرف شده و به این طریق برنامه تولیدی خودروسازان محقق می شود.

وی در ادامه می گوید: رشد در نظر گرفته شده سالانه است، به همین دلیل کاهش تیراژ تولید در یک ماه تاثیر چندانی ندارد.