آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
بازار دیجیتال
۲۵

تقویم تکنولوژی

در حالی که این روزها دیگر اغلب افراد از گوشی های موبایل به عنوان یک ابزار ارتباطی موثر و پرطرفدار استفاده می کنند، روزی اختراع و ساخت چنین دستگاهی برای بشر تنها شکل یک رویا بوده است. درست همان روزهایی که دانشمندان را به خاطر داشتن چنین ایده های دیوانه خطاب می کردند، اولین ایده ها برای ساخت و طراحی این محصول پرطرفدار در حال شکل گیری بود.

با این اوصاف شاید برایتان به عنوان یک کاربر موبایل جالب باشد که بدانید این محصول به چه صورت اختراع شد و ایده های شکل گیری آن چگونه و توسط کدام افراد شکل گرفت. اگر این طور است پس می توانید با مطالب این ستون همراه شوید و اطلاعاتتان را درباره گوشی های موبایل افزایش بدهید:

* در سال 1843 «مایکل فارادی» که در آن روزها یک شیمیدان برجسته بود، شروع به تحقیق درباره امکان برقراری ارتباط در فضا از طریق الکتریسیته کرد. آن روزها بسیاری از همکاران فارادی او را به خاطر داشتن این ایده یک دیوانه می نامیدند، اما مدتی بعد همین ایده برای بسیاری از دانشمندان دیگر راهگشا شد.

* در سال 1865 دکتر «مالون لومیس» یک دانشمند ویرجینیایی شروع به توسعه شیوه برقراری ارتباط از طریق اتمسفر زمین با استفاده از رساناهای الکتریکی کرد.

* سال 1866 هم زمانی بود که اولین دستگاه تلگراف با برد زیادی برای گذر از اقیانوس آتلانتیک ساخته شد. این اتفاق اگرچه تاثیر مستقیمی در توسعه ایده ساخت تلفن همراه نداشت، اما پیشرفت قابل توجهی در ارتباطات به حساب می آمد.