آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
بازار دیجیتال
۲۵
ازگوشه و کنار

بازار وایمکس دوباره رونق می گیرد

در حالی که رشد فن آوری بی سیم وایمکس در رکود اقتصادی کند شده بود، تحلیلگران پیش بینی کردند به کارگیری تجهیزات وایمکس تا پایان سال میلادی جاری مجددا افزایش یابد.

به گزارش (ایسنا) بر اساس گزارش Infonetics Research، انتظار می رود افزایش به کارگیری تجهیزات وایمکس چند ماهی متوقف شده و سپس تا پایان سال میلادی جاری مجددا بالارود. بر اساس گزارش این موسسه، رشد سریع وایمکس درپی بحران اقتصادی جهانی کند شد، اما به نظر می رسد که پس از رشد بالای زودهنگامی که تجربه کرد به سازماندهی مجدد نیاز داشته باشد.

بازار تجهیزات وایمکس سریع ترین رشد را در کشورهای در حال توسعه بویژه در آفریقا و همچنین در خاورمیانه، هند، اروپا و مناطق آسیا و اقیانوسیه داشته است. آمریکا بزرگترین به کارگیرنده وایمکس برای زیرساخت Clearwire است. به گفته تحلیلگران استفاده از VOIP بر روی فن آوری وایمکس نیز بسیاری از شرکت های مخابراتی را جلب کرده و اپراتورهای GSM نیز در حال نصب این سرویس به دلیل ارسال مقرون به صرفه اطلاعات از طریق آن هستند. طبق اعلام Infonetics، شرکت های Alvarion، آلکاتل لوسنت، موتورولا، هواوی، سیسکو و سامسونگ بیشترین درآمد را از وایمکس کسب می کنند.