آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار کشور
۱۴

لیبرمن: فلسطین حاشیه است به ایران بپردازید

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه پرونده های حاشیه ای مانند فلسطین باید از اولویت این وزارتخانه خارج شود ایران را در راس اولویت های خود قرار داد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل از مسئولان ارشد این وزارتخانه خواست تا تمام تلاش خود را معطوف برنامه هسته ای ایران کنند و از «موضوعات حاشیه ای» مانند موضوع فلسطین دست بردارند.

لیبرمن چند روز پیش در نشستی محرمانه با اعضای ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک هتل در شهر قدس اعلام کرد که اصلاحاتی داخلی در برنامه های کاری وزارت خارجه اسرائیل انجام خواهد داد.

براساس طرح لیبرمن، ایران و برنامه هسته ای این کشور در راس اولویت های دیپلماتیک اسرائیل قرار می گیرند و تلاش های جهانی برای ترمیم وجهه رژیم صهیونیستی در جهان نیز در اولویت دوم این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

در این نشست همچنین از مقامات ارشد این وزارتخانه خواسته شده است تا از تمرکز بر موضوع حاشیه ای فلسطین خودداری کنند.

این دیدار بعد از آن صورت گرفت که روزنامه هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه اسرائیل در اداره روابط این کشور با آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی نقش حاشیه ای دارد.

هاآرتص می افزاید در این نشست محرمانه که با حضور بیش از 15 دیپلمات اسرائیلی چندین ساعت به طول انجامید، اجرای اصلاحاتی در سفارتخانه های این رژیم در جهان در راستای تغییرات جهانی و ایجاد تغییراتی در ساختار تشکیلاتی وزارتخانه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی با مشکل عمده ای در زمینه افکار عمومی مردم جهان مواجه شده است، اعلام شد که باید بر «دیپلماسی مردمی» در سیاست های اسرائیل تاکید شود تا چهره تخریب شده این رژیم در خارج از طریق تکنولوژی های پیشرفته و پایگاه های اینترنتی نظیر «فیس بوک» «یوتیوب» و «تویتر» اندکی ترمیم شود.

ایده تعیین بخشی برای پروژه های خاص در وزارت خارجه از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت. در این طرح پیش بینی می شود که ده ها میلیون دلار هزینه شود تا چهره ایران را در جامعه جهانی و افکار عمومی مردم دنیا تخریب کنند.