آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار کشور
۱۴

دیمیتری مدودف: ثبات ایران برای روسیه از همه چیز باارزش تر است

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که ایران شریک مهم روسیه است و ما به ارتباط با ایران به عنوان همسایه و شریک مان در سیاست خارجی ادامه خواهیم داد.

به گزارش ریانووستی، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ایران شریک مهم روسیه است و با داخلی خواندن اوضاع پس از انتخابات در ایران تاکید کرد که مهم باثبات بودن ایران است.

بنا بر این گزارش رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با رسانه های ایتالیایی در رابطه با مسایل اخیر در داخل ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که خود ایرانی ها باید این مشکل را حل کنند.

وی تصریح کرد: موضع ما ساده است، بگذارید خود ایرانی ها در رابطه با آنچه که رخ می دهد، تصمیم بگیرند، این از امور داخلی آنان است. برای ما مهم این است که ایران کشوری باثبات باشد که با آن بتوان امور بین المللی را متحقق کرد. این از همه چیز باارزش تر است.

مدودف همچنین خاطرنشان کرد: ایران، شریک مهم ماست، ما با آن ارتباط داریم، ما طیفی از مشکلات مشترک را داریم که در رابطه با آنها تعاملی کاملامثمر ثمر داریم. من اکنون حتی درباره روابط اقتصادی صحبت نمی کنم. ما با چالش هایی مواجهیم که به طور مشترک به آنها واکنش نشان می دهیم، این شامل گردش مواد مخدر و تهدید تروریسم است. و ما به ارتباط با ایران، به عنوان همسایه ما و شریک ما در سیاست خارجی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه در رابطه با برنامه هسته ای ایران نیز گفت: موضع ما همانند سایر شرکت کنندگان در باشگاه هسته ای و به طور کلی آنانی است که این مشکل را بررسی می کنند. برنامه هسته ای ایران تنها تحت حمایت آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند صلح آمیز باشد. در رابطه با تسلیحات هسته ای نیز باید گفت که این تهدیدی برای همه کشورهای همجوار است و در این راستا مسلما ما با نهایت دقت پیگیر روندهایی از این دست خواهیم بود.