آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اذعان بر بی صداقتی غرب در ادعای نگرانی برای انتخابات

یک روزنامه انگلیسی اذعان کرد سیاست غرب در قبال انتخابات ایران و وضعیت رژیم های دیکتاتوری موجود در منطقه کاملامتفاوت و متناقض است.

فایننشال تایمز با طرح این مسئله که چرا کسی در غرب درباره وضعیت انتخابات مصر، الجزایر و تونس انتقادی مطرح نمی کند، به استقبال کشورهای غربی از برخی تشنجات پیش آمده در ایران پرداخت و نوشت: اگر اخوان المسلمین در مصر دست به راهپیمایی های روزانه می زد، واکنش های غرب بسیار کمتر از موضوع ایران بود. علت آن است که در دنیای عرب معمولامخالفان، افراطی تر از رژیم ها هستند اما در ایران قضیه عکس است.

این روزنامه اضافه کرد: آینده رفتار غرب در قبال ایران بسیار نامعلوم است. سران غربی با وجود انتقاد از انتخابات ایران، چاره ای جز تعامل با جمهوری اسلامی و احمدی نژاد نخواهند داشت. دولت های غربی و حتی آمریکا حتی در بحبوحه محکوم کردن های خود هم تاکید کردند که مایل به مذاکره با تهران هستند.

این روزنامه انگلیسی اذعان کرد «دلیل مشارکت 85درصدی مردم ایران در انتخابات سلامت رقابت در انتخابات مختلف بوده» اما مدعی شد این بار تقلب شده بی آن که توضیح دهد روند برگزاری انتخابات چه تفاوتی کرده که باید سلامت آن از سوی غرب زیر سوال رود. اما همان اعتراف تلویحی فایننشال تایمز به منفعت گرایی- و نه حقیقت گرایی و رویکرد منصفانه- غرب در مواجهه با مسائل خاورمیانه، خود پاسخ تناقض موجود در مواجهه غرب و رسانه های آنها نسبت به مسائل ایران است.