آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
شهرستان ها
۱۱

رئیس اداره کار و امور اجتماعی استان: بازار کار آشکار هرمزگان 31درصد رشد داشته است

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرمزگان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، بازار کار آشکار استان نسبت به سال گذشته 31درصد رشد داشته است.

علی اکبر لبافی افزود: یک نگاه اجمالی به وضعیت بازار کار آشکار استان در سه ماه سالجاری نشان می دهد که طی این مدت 4هزار و692 نفر از جویندگان کار با مراجعه به کاریابی ها و یا از طریق سایت مربوطه و سامانه این اداره جذب بازار کار شده اند.

وی ادامه داد: از تعداد جویندگانی که در این مراکز ثبت نام کرده اند، 70درصد آنها آقایان و 30درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند که این تعداد نیز نسبت به سه ماه سال قبل حدود 10درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سه ماه نخست سالجاری فرصت های شغلی ایجاد شده در استان از سوی بنگاه های کاریابی غیردولتی 2هزارو827 فرصت شغلی بوده است.

لبافی اظهار داشت: یکی از دلایل رشد فرصت های شغلی بحث رو به اتمام بودن طرح های بنگاه های اقتصادی کوچک، یارانه تسهیلات این بنگاه ها و اجرای معافیت حق بیمه کارفرما بوده است.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرمزگان گفت: در این مدت 522 نفر تنها از طریق پرداخت معافیت بنگاه های اقتصادی و 1319نفر هم از طریق معافیت حق بیمه سهم کارفرما جذب بازار کار شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80درصد جویندگان کار در استان را جوانان تشکیل می دهند، تصریح کرد: با توجه به آمارهای به دست آمده 63درصد از جویندگان کار در استان فاقد هرگونه مهارت فنی و حرفه ای بوده اند.