آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
حوادث
۱۵

آغاز طرح تابستانی امدادرسانی وزارت بهداشت به مسافران

وزیر بهداشت از آغاز طرح تابستانی این وزارتخانه به منظور ارائه خدمات به مسافران تابستانی از حدود سه هفته گذشته خبر داد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت وگو با ایسنا، پایگاه های ثابت اورژانس در کل کشور را حدود یک هزار و650 پایگاه عنوان کرد و با اشاره به تدابیر وزارت بهداشت برای امدادرسانی به مسافران تابستانی، گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و تعطیلات تابستانی، وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، پایگاه های خود را در نقاط پرتردد کشور افزایش می دهند.

وزیر بهداشت با بیان این که حدود 3 هفته از آغاز طرح تابستانی وزارت بهداشت و تدابیر درنظر گرفته شده در این زمینه می گذرد، ادامه داد: از آغاز طرح تابستانی تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

وی سواحل دریای خزر را از جمله نقاط پرتردد کشور عنوان کرد و گفت: به دلیل حضور بیشتر مسافران در سواحل دریای خزر، پایگاه های ویژه ای برای مناطق پرتردد شمال کشور درنظر گرفته می شود.

وزیر بهداشت به مسافران سواحل دریای خزر توصیه کرد که برای شنا حتما در محل های مجاز حضور پیدا کنند و ادامه داد: چرا که سال گذشته بیش از 80درصد مرگ و میرهای ناشی از غرق شدگی مربوط به شناگرانی بود که در نقاط ناشناخته از نظر امداد و نجات، اقدام به شنا کرده بودند و طبیعتا در آن محل ها امدادگر و نجات غریق حضور نداشتند.